Surfen, kamelen en chaos - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Vera - WaarBenJij.nu Surfen, kamelen en chaos - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Vera - WaarBenJij.nu

Surfen, kamelen en chaos

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

17 November 2014 | Marokko, Marrakesh

Salam

Nadat ik terugkwam had ik de volgende dag een weekend les; Global employer image & branding. Laten we zeggen dat het interessanter klinkt dan dat het daadwerkelijk was, maar dat geeft niet want ik vertrok daarna meteen naar Marokko !

Ik zag een super goede deal voorbij komen op het internet: een week surfen in Marokko voor 99 euro (openingsdeal), dat kon ik niet laten liggen. Maar ze zeggen ook, als iets te mooi om waar te zijn, is het ook meestal zo. Nou, dit niet hoor. Ik verwachtte er eigenlijk niks van en dacht dat het een of ander marketing trucje was, maar toen ik daar aankwam was het gewoon een surf villa met zwembad, dakterras, lounge en persoonlijke kok. Ik heb echt een heerlijke week in Tamraght gehad, het enige wat ik heb gedaan is eten, surfen, relaxen, eten, slapen en dat herhaalde zich elke dag. Ik was een tevreden mens. Alles was echt super goed geregeld en het eten was heerlijk en over het ontbijt heb ik ook niks te klagen. De locals waren ook super vriendelijk. Op mijn laatste avond in Tamraght had ik met Robert en Anna afgesproken, we hadden Tangine en Couscous bij Panorama in Taghazout gegeten, pal naast de oceaan.

Gisteren kwam ik aan in Marrakesh en het was meteen anders, je was echt meteen in een stad, de mensen vallen je meteen aan en proberen van alles aan te smeren. Toen ik 's avonds naar buiten ging om wat te eten voelde ik me toch niet helemaal op mijn gemak, dus had ik een broodje gekocht en in het hostel opgegeten. Misschien moet ik erbij vertellen dat ik midden in de medina overnacht en het is echt een grote doolhof.

Vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik had niet echt plannen maar Hakim van het hostel had een paar bezienswaardigheden omcirkelt op de kaart. Ik begon met lopen en het eerste waar ik mee kennismaakte waren de Souks, je denkt dat de zwarte markt in Beverwijk erg is, maar dat is niks vergeleken met de Souks in Marrakesh, ik ging weer snel weg want ik was toch niet van plan om iets te kopen, ik heb alleen handbagage. Ik heb uiteindelijk Palais Bahia, Palais Badi, Tombeaux Saadiens bezocht en heb onderweg nog heel veel gezien. Op straat is het heel chaotisch en je voelt toch wel dat je op een ander continent bent. Maar in de paleizen en tuinen had ik toch wel een beetje een vakantie-gevoel.

Morgen is mijn laatste dag in Marrakesh en ik ben van plan om Jardin Majorelle te bezoeken en misschien een paar musea of ik neem een bezoekje aan de Hammam, het is tenslotte mijn verjaardag. Ik laat jullie weten wat het uiteindelijk is geworden. Ik ben woensdag weer in Dornbirn.

Tschüs

p.s. Ik heb kameel gegeten

  • 17 November 2014 - 17:22

    Rene Koppen:

    hahaha leuk voor je zeker dat surfen, was je daar alleen heen? en die kameel, waar lijkt het op? is het lekker?
    Nog veel plezier en alvast gefeliciteerd

  • 17 November 2014 - 17:24

    Vera :

    Ik was er wel alleen naartoe gevlogen, maar Amber en Angus kwamen vanuit Nederland. Iemand vond het naar lam smaken, maar ik vond het meer naar rund smaken, als je eens in Marokko bent zou ik het in ieder geval proberen.
    Dankje !

  • 17 November 2014 - 17:25

    Vera :

    en ja foto's komen eraan :P

  • 16 December 2014 - 13:43

    :

    Wow super leuk! Vooral het surfennnn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Vera

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3437

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 December 2014

Een semester in Oostenrijk (Dornbirn, Voralberg)

Landen bezocht: