Eerste indruk - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Vera - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Vera - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Augustus 2014 | Oostenrijk, Dornbirn

Grüß Gott

Zo, de eerste 5 dagen zitten erop.

Vrijdag rond 5 uur 's ochtends vertrokken we richting Oostenrijk. Toen we aankwam, had ik wel iets anders verwacht, het is best wel een grote stad met wat verkeer en veel winkels, maar niet zo een groot centrum. Het klinkt heel vaag, ik weet het, maar je moet maar langskomen om het te zien. We kregen die dag onze kamer voor het eerst te zien en mijn kamer is oke, maar Joel's kamer is veel groter en chiller en het grappige is dat we evenveel betalen =) Ik heb een huisgenote uit Rusland en een huisgenote uit Zweden. Ik heb die dag niet echt veel gedaan, beetje spullen uitpakken en we zijn 's avonds met Sebastianstrasse huis naar een soort van muziekevenement in de stad geweest en het leek wel of heel Dornbirn erop uit was getrokken, het was heel druk maar wel gezellig.

De dag daarna hebben we een beetje boodschappen gedaan en een beetje de buurt verkend. Ik zit tussen de Oostenrijkse en Zwitserse Alpen in, in een dal. En ik woon aan de voet van de berg, dus het centrum en de supermarkt gaat allemaal downhill (he wat jammer). Die avond hebben mijn Zweedse huisgenoten Zweedse gehaktballen gemaakt als avondeten en daarna nog even na-borrelen.

Zondag kwamen Anna en Robert langs, Yeeeeeeeeh. Het was heel fijn om bekende gezichten te zien. We gingen skaten in Liechtenstein en Zwitserland, nu weet ik wat bergen zijn. Dit heeft alleen nog maar meer bevestigd dat Holland = flatland. Ik denk dat ik me hier wel ga vermaken.

Maandag begon de introductieweek en het is gewoon hetzelfde overal. Het duurt lang, gaat langzaam en je wilt naar huis.

Dit was het wel een beetje, er is een welkomstfeest in de stad wat om 20:00 begon en het is nu 20:20 dus ik denk dat het tijd is om te gaan..


DOEI


p.s. foto's volgen

  • 26 Augustus 2014 - 22:25

    Anoniempje:

    Wow! Heel leuk dat je in Oosterrijk bent. Ik hoop dat je er veel plezier gaat beleven en dat je bijzondere momenten gaat meemaken. Maar, vergeet vooral niet je studie. Zo te lezen lijkt school een bijzaak te zijn. Hopelijk vergeet je niet dat juist dat de reden is dat je daar bent!

    Het is ook te hopen dat je je Duits taalvaardigheden flink zal verbeteren, met alleen 'Grüß Gott' kom je niet ver.

    Groetjes

    B

    P.S probeer geen herp.eh..koortslip op te lopen.

  • 29 Augustus 2014 - 20:02

    Vera :

    Studie is nog niet begonnen, dus nog even een paar dagen plezier en ik zal mijn best doen om geen herpes op te lopen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Vera

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3433

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 December 2014

Een semester in Oostenrijk (Dornbirn, Voralberg)

Landen bezocht: